Friday, May 08, 2020

Layout till Veckans skiss!

Hej och välkommen till den här bloggen som jag sköter sporadiskt - vilket är fruktansvärt pinsamt och jag hoppas att jag kan ändra på det.

Det här året har verkligen inte varit något toppenår så här långt - och då tänker jag på ett personligt plan.  Jag har nog aldrig varit så mycket sjuk som jag har varit nu sedan vecka 6. På sportlovet fick jag fruktansvärt ont i min rygg och höft och blev sjukskriven i över en månad. Efter ett besök till röntgen fick jag beskedet att jag har begynnande artros i min högra höft vilket inte är så muntert. Men nu vet jag i alla fall vad som är fel. Efter några veckor på jobbet blev jag sjuk IGEN och antagligen har jag drabbats av Covid-19 och är nu inne på min tredje vecka. Jag hoppas verkligen att det släpper snart!

Nog sagt om det - jag har i alla fall SCRAPPAT en papperslayout för första gången sen jag var på Rozzans Scrapträff i februari! Jag såg skissen på Veckans Skiss och blev så sugen på att göra något:


Jag valde dock att rotera den för att det skulle passa mitt foto bättre:


Här kommer en liten lista på vad jag har använt:
  • Alice in Wonderland No.2 collection kit från Echo Park (NYTT!)
  • Alice in Wonderland No.2 Die-cuts från Echo Park  (NYTT!)
  • Kaffe och Choklad stämpelset från hÄnglar & Wings  (NYTT!)
  • Röda bokstäver från Doodlebug (gamla)
  • Blå bokstäver från American Crafts (gamla)
  • Washitejp av okända märken (gamla)
  • Text "Oh the places you will go" från mina gömmor
  • Dotted Swiss paper från Bazzill (gammalt)
Jag hade glömt hur kul (men också vansinnigt pilligt 😂) det är att scrappa med papper!!!! Det kommer definitivt inte dröja länge förrän jag gör något nytt!

Tack för att du var här - och vill du får du gärna lämna en kommentar! Det värmer alltid...
Kram 💜 
Carina






1 comment:

Jenny said...

Så fin LO! Tack för att du tolkar Veckans skiss.