Monday, March 02, 2020

Mina layouter från Rozzans scrapevent

Hejsan!
Jag måste erkänna att jag blev lite chockad när jag checkade bloggen och insåg att mitt senaste blogginlägg (förutom det jag gjorde igår om min LO till CSI challenges vilket jag absolut tycker att ni ska checka in) var den 9 december 2019!😱

Så NU tänkte jag dela med mig av allt som jag skapade på Rozzans scrapevent i Mjölby som jag var på 7-9 februari i år. Det är en fantastiskt trevlig träff. Väldigt välorganiserad och massor med härligt folk!

Jag försökte vara med i en hel del utmaningar för att få igång inspirationen för det var ett tag sedan jag scrappade på "vanligt" sätt.  Jag brukar ha med mig mina PL-grejer, men de fick stanna hemma den här gången.

Det blev ett gäng layouter på helgens träff:


Den här layouten gjorde jag till Kraft+ challenge (alltså inte något som hade med träffen att göra), men när jag fick tag i de här läckra papperna från Stamperia som heter Forest (köpta hos Kias Butik på träffen) visste jag precis vad jag ville göra!  Texten kommer från ett block från StudioLight som jag köpte hos Fru Limegröns butik på träffen. Spetsen, blommorna och tårtpappret var sånt som jag hade med mig.


Den här layouten var till en av utmaningarna som skulle innehålla ordet kram på ett eller annat sätt. Jag skrev XOXO där X står för puss och O för kram på engelska med stickers från Tim Holtz. Likaså washitapen med text kommer från Tim Holtz, Allt annat som du ser förutom de utstansade bladen är från Prima Marketings underbara serie Darcelle. 


Den här layouten med våra underbara hundar gjorde jag till en skissutmaning där det fanns ett stort hjärta. Jag skissade lite löst med en blyerts på pappret och sen skar jag till remsor för att skapa ett hjärta. Allt material förutom de små hundarna i wood veneer kommer från ett gammalt kit från Kaiserkraft med hundtema.

Temat för den här utmaningen var att skapa med GULT och jag gick all in! 😊 Ett hederligt gult cardstockpapper fick bli grunden och jag stämplade hej vilt med olika stämplar från Finnabair. Jag har också sprayat med Nuvo Mica Mist från Tonic Studios i nyansen wild olive vilket inte syns så tydligt tyvärr på fotot, men det är ett härligt skimmer! De mönstrade papperna är från ett block från StudioLight. Det lilla biet är från ett digitalt kit av Becca Bonneville, bladet från Netto och blommorna från Prima Marketing. Stickers är gamla - kan vara från Studio Calico, men jag är inte helt säker. Titelalfabetet är från American Crafts - också det gammalt.


Det sista alstret som jag har att visa upp från träffen är också till en utmaning, men jag missade tidsgränsen för inlämningen....🙈 MEN jag är supernöjd med den! Man skulle skapa med något av klipparken från Kias butik och när jag hittade de här svarta rosorna och bladen visste jag direkt vad jag ville göra! Jag hade med mig ett kort på mitt favoritband Metallica så jag spann loss på hårdrockstemat! Metallkulorna, spindlarna och den svarta tyllen är inköpt på träffen - dock av okänt fabrikat. Även här har jag sprayat med Nuvos Mica Mist som ger pappret ett härligt skimmer. 
Den här layouten har blivit inramad och finns nu i vårt vardagsrum - mannen tyckte att den var så cool att den skulle synas och jag tackar ju inte nej.

Jag hade glömt hur lång tid det tar att skapa med papper, men attans vad kul det var och jag har verkligen fått en nytändning när det gäller att skapa!

Detta var min andra träff i Rozzans regi och jag hade verkligen supertrevligt på träffen! Jag har redan anmält mig till den som är i höst - kanske vi träffas då?

Ha det gott!
/Carina

No comments: